Tema: Oculus ha sacado nueva versión del SDK, la 0.3.2

Mensajes

  • yombo

    11 Ago 2013 21:29

    Mensajes: 392

    yombo » 23 MAY 2014  6:14

    Esta versión también es un preview. Puntos a notar:
    - Soporte para posicionamiento absoluto añadido.
    - Rehabilitado soporte para Linux y Mac
    - Mejoras de estabilidad y rendimiento.

     

    Hay más detalles pero creo que se necesita login para ver la noticia en la pagina de Oculus.
    Nada más que añadir, me pongo a dar soporte en ZXVR inmediatamente...

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  • altair28

    Colaborador

    18 Ago 2013 16:58

    Mensajes: 8753

    Ubicación: En mi mundo virtual

    Visores

    Oculus Quest
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    altair28 » 23 MAY 2014  7:41

    Me temo que aun no incorpora el soporte para posicionamiento absoluto.

     

    Oculus SDK 0.3.2 is a preview release intended to give developers early access to the upcoming improvements and APIs. The API presented is subject to change, and some new features (most notably DK2 position tracking support) are not included in this version.

     

    Es una versión con pocas novedades. Mayormente corrección de errores, soporte para Mac y Linux y algunas modificaciones en el soporte para Unity. Os pongo las notas completas de la versión

    RELEASE NOTES

     

    Oculus SDK

     

    Added Mac and Linux support.
    Added Oculus Configuration Utility for Mac and Linux.
    Enabled VSync on both Mac and Linux.
    Separated ovrSensorCap_* bits from ovrHmdCaps. HMD Caps, such as low persistence, are now modified through ovrHmd_SetEnabledCaps.
    Unified format of ovrHmdCaps, ovrSensorCaps, ovrDistortionCaps.
    Unified handling of graphics state save/restore across GL and D3DX.

     

    Unity

     

    Added Mac support.
    Changed Tuscany Demo to use standard Unity skyboxes.
    Disabled normal rendering for DistortionCamera so it only spends performance on distortion.
    Undistorted RenderTexture uses Oculus-recommended resolution * user-defined scale.
    Made use of undistorted RenderTexture optional.
    Added ability to dynamically scale render target.
    Decoupled tracking and motion input from scale of player or camera controller, allowing for world scale.
    Flipped Y coordinate by default on D3D to account for texture addressing differences.

     

    Preview Release #2

     

    Oculus SDK 0.3.2 is a preview release intended to give developers early access to the upcoming improvements and APIs. The API presented is subject to change, and some new features (most notably DK2 position tracking support) are not included in this version.

     

    BUG FIXES

     

    Oculus SDK

     

    Fixed shutdown crash on AMD by flushing windows message queue before posting quit state.
    Removed mode change on Windows when going fullscreen in GL mode.
    Fixed vertex buffer corruption in GL.
    Fixed loss of input in full-screen applications on OSX 10.9.
    Fixed potential SensorFusion crash when using a default profile.

     

    Unity

     

    Clamped FOV values (may lead to a crash when set above 170 deg. vertical).
    Optimized distortion mesh to avoid a potential crash when garbage collection occurs.
    Fixed black screen when OVRPlayerController is used in a scene.
    Fixed horizontal FOV calculation when generating distortion meshes.

    Mi PC: AMD Ryzen 7 7700x, Nvidia RTX 4070 Ti, 32 Gb RAM DDR5 6000Mhz

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  • yombo

    11 Ago 2013 21:29

    Mensajes: 392

    yombo » 23 MAY 2014  8:10

    Pues sí, he leído el email demasiado rápido y he corrido a postear Pero lo bueno es que me he dado cuenta más tarde porque leyendo código me he encontrado definiciones para el posicionamiento absoluto, pero comentadas

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  • Juanlo

    Moderador

    11 May 2013 12:53

    Mensajes: 7862

    Ubicación: Murcia (España)

    Juanlo » 23 MAY 2014  8:27

    Sí, lo más destacable es el soporte para Mac y Linux, supongo que durante el mes de junio habrá ya una versión con posicionamiento.

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  • yombo

    11 Ago 2013 21:29

    Mensajes: 392

    yombo » 23 MAY 2014  8:34

    La verdad, pienso que se nota la financiación de Facebook. La primera versión para Linux tardó mucho más en salir.

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