Tema: Eyefluence: Eye Tracking para la nueva generación de HMD de realidad virtual.

Mensajes

  • MaximVR

    17 Jun 2014 19:51

    Mensajes: 1023

    MaximVR » 11 AGO 2016  10:50
    uploadvr.com/eyefluence-next-generation/

    Junto con SMI y Fove ya tenemos una empresa más que apuesta por ser la que nos de seguimiento ocular en los próximos dispositivos de realidad virtual o mixta.

    Eyefluence is “actively working with notable VR and AR partners in order to integrate our technology directly into their hardware.”

    When asked if he could mention specifically who these partners were Stiehr stated, “they are names you would instantly recognize from the VR world.” Furthermore, Stiehr also confirmed Eyefluence met directly with Palmer Luckey at Oculus and top engineers at Valve.

    I also asked if these are deals that Eyefluence is hoping to get, or if the duo are referring to actual inked contracts leading to confirmed eye tracking in next generation VR headsets Marggraff said to “watch the space” and keep an eye out for an official announcement “later this year.”






    0 0
  • MaximVR

    17 Jun 2014 19:51

    Mensajes: 1023

    MaximVR » 11 AGO 2016  10:58
    Un par de vídeo más para el que esté interesado en saber más de esta compañía



    0 0
  • AlehandoroVR

    Moderador

    9 Ago 2016 08:42

    Mensajes: 494

    Ubicación: Cadiz

    AlehandoroVR » 11 AGO 2016  11:15
    OSVR ya tiene un Plug-in desarrollado conjunto con SMI para trasladar el seguimiento ocular a la VR.

    http://www.osvr.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=2375

    Nvidia también estuvo trabajando con SMI para trasladar esto como una mejora para la RV y el resultado es bastante sorprendente.

    0 0
  • MaximVR

    17 Jun 2014 19:51

    Mensajes: 1023

    MaximVR » 11 AGO 2016  11:43
    Si, el foveated rendering tambíen se menciona en el articulo. Incluso mencionan a SMI.

    Eye tracking in VR headsets looks like it is heading from niche idea to apparent necessity as the heavy hitters at Oculus and HTC continue to work on the mysterious second generation of consumer headsets. In past interviews Eyefluence competitors like SMI, which recently showed a new foveated rendering technique, have echoed this idea of inevitable adoption of eye-tracking technology in VR headsets. Stiehr mentioned Eyefluence can be used for foveated rendering as well to “reduce computing loads by as much as 60 percent.”


    Con la información que podemos leer en la web no podemos hacernos una idea de quien puede tener el sistema más avanzado ni que solución van a optar por incorporar Oculus o Valve, pero parece que es algo que si que va progresando.

    Viendos los vídeos no me queda claro como funciona el sistema, ya que mencionan que no hace faltar guiñar un ojo ni aguantar durante un tiempo la mirada para interactuar y que además es un sistema que se aprende muy rápido. Me pregunto cual será la fiabilidad del sistema para evitar falsos positivos que disparen botones por error.

    0 0